wtorek, 12 marca 2013

Chleb wiktoriański



Bardzo smaczny, mięciutki, na pewno lubiany przez dzieci. 
Bez konserwantów , sama natura. 
Doskonały w sumie...do wszystkiego, świetnie smakuje jako kanapka zapiekana z serem



Ja robię go tak :

w garnuszku rozrabiam zaczyn-łyżeczka cukru, około 2 deko drożdży , trochę lekko podgrzanego mleka i łyżka mąki- jak urośnie dodaję miksturę do reszty składników.

A są to :
3 szklanki mąki pszennej typ 550 
1 łyżeczka soli
duży kubek mleka ( ja mam od krówki) 
wszystko zagniatam jak na drożdżowe....
(wiadomo, że wszystkie składniki nie mogą być " z lodówki")

Zagniatam i odstawiam aż urośnie...około 1.5 godziny

Potem wykładam to na deskę, podsypuję lekko mąką, zagniatam jeszcze raz i wkładam do keksówki ( 25 cm) 

Jak urośnie do brzegów smaruję rozbełtanym jajkiem z łyżką mleka...i do piekarnika

Moja kuchnia ma termoobieg i mocno nagrzewa.
Chlebek piekłam 30 minut w temp. 200 st.
Termoobieg wyłączyłam. 
To każdy musi sam wypróbować. 


Chlebuś jest mleczny, piękny w przekroju, delikatny...no pycha



Takiej mąki używam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz